gigges.blogg.se

2017-06-19
14:16:45

Att flytta

Som ni alla kanske redan vet så har jag nyligen flyttat till eskilstuna efter studenten där min mamma bor. Flytten blev sisådär... det var för mycket packning som bara var i vägen, packning som jag egentligen kunde ha sålt, slängt eller givit bort till folk som behöver det. Men jag var alldeles för lat för att sortera så nu står det massor av flyttkartonger och andra fysiska ting här och var i lägenheten. Inte nog med att många grejer är mina, mamma har tydligen glömt att sortera bort vinterkläder som också ligger runt om i allt kaos...
 Det är inga vackra bilder... men det ska det inte vara heller, utan i detta inlägg vill jag dela med mig av ett tips!
Tipset är att innan ni ska flytta på grund av jobb eller utbildning, släng! släng så mycket som möjligt!! detta för att frigöra så mycket utrymme i bilen och i det nya hemmet man bara kan. Jag är inget fan av att slänga saker, i synnerhet inte saker man tycker så synd om att slänga t.ex. välfungerande leksaker, man behöver dem inte men man vill inte slänga dem heller. Men jag brukar tänka "det är lugnt" för att det är tur att vi i Sverige är så fantastisk bra på att återvinna, då är det inte lika synd om grejerna man slänger. Faktum är att en gång i tiden har Sverige varit tvugna att låna sopor av andra länder för vi förbrukar det så snabbt som energi. Hur som helst avlägsna alla gosedjur och allt det där som man egentligen inte behöver ha med, det är svårt jag vet men att kunna slänga för utrymme är en fantastisk egenskap vid flytt. Desto mindre saker du har med dig desto mindre stress och städning när du kommer fram. Detta gäller när man ska iväg på resa också! Naturligtvis ska man inte slänga om man verkligen har brist på grejer vilken kan hända som fattig student, men sanningen är att i vårat överflöd samhälle så finns det gott om saker att bli av med! å andra sidan flyttade jag in hos en redan fullpackad lägenhet med grejer, ni kanske inte får samma öde men det är fortfarande ett bra tips!
 
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: